Barion Pixel

Ingyenes szállítás 12 000 Ft felett.

Kézzel készül.

1 év garancia.

Egyszerű visszaküldés.

Segítőkész ügyfélszolgálat.

Általános Szerződési Feltételek

1. Bevezetés
2. Webshop használata
3. Megrendelés, fizetés, szállítás
4. Elállás a vásárlástól
5. Termékszavatosság, jótállás, garancia
6. Visszaküldés
7.Tulajdonjog fenntartása
8. Adatvédelem
9. Panaszügyintézés és jogérvényesítési lehetőségek
10. Békéltető testületi eljárás

1. Bevezetés

Legyen kedves gondosan elolvasni Általános Szerződési Feltételeinket, hiszen Ön rendelése leadásával elfogadja Cégünk Általános Szerződési Feltételeit!

Az alábbi részletezett Általános Szerződési Feltételek egymással kölcsönös szerződésben álló felekre vonatkozik. Egyrészről a larus-shop.hu-ra, mint eladóra, másrészről a larus-shop.hu-tól árut vagy szolgáltatást vásárlóra, amennyiben Vevő az 1959. évi IV. törvény (Polgári Törvénykönyv, továbbiakban: PTK) 685. § d) értelmében fogyasztónak minősül.

Amennyiben webshopunk használatával, a vásárlás folyamatával, termékeinkkel vagy Általános Szerződési Feltételeinkkel kapcsolatos kérdése van, felveheti Cégünkkel a kapcsolatot az alábbi elérhetőségeken:

Cégünk adatai:

Cég neve: Mosonyi István Tibor Egyéni Vállalkozó
Székhelye: 1119 Budapest, Hadak útja 34.
Postacíme: 1119 Budapest, Hadak útja 34.
E-mail cím: [email protected]
Telefonszám: +36 20 352 3018
Adószám: 59365356-1-43
Nyilvántartási szám: 57385877
Cég bankszámlaszáma: 11711096-21460571

Tárhelyszolgáltató adatai:

Név/cégnév: Rackforest Informatikai Kereskedelmi Szolgáltató és Tanácsadó Kft.
Székhely: 1132 Budapest, Victor Hugo u. 18-22, 3. em. 3008 a.
Adószám: 14671858-2-41
Telefon: +36 70 362 4785

A Felek közötti szerződés és az ÁSZF nyelve: magyar. A vonatkozó jogszabályok mellett a megkötésre kerülő szerződés tartalmát Általános Szerződési Feltételeink is szabályozzák. Vevő a Honlapon történő vásárlással és rendeléssel elfogadja Cégünk Általános Szerződési Feltételeit. Vevő tudomásul veszi, hogy a végrehajtott megrendelés következményeként a megrendelt termékre közötte és az Eladó között adás-vételi ill. szállítási szerződés jön létre.

A larus-shop.hu webáruházunk cookie-kat használ a felhasználói élmény fokozása és az egyszerűbb oldalkezelés érdekében. Az oldalra belépéskor erről felugró üzenetben tájékoztatást kap a látogató.

1.1 Vonatkozó jogszabályok

● 1997. évi CLV. törvény a Fogyasztóvédelemről
● 1997. évi LXXVI. törvény a szerzői jogról
● 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről
● 151/2003. (IX.22.) kormányrendelet a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
● 2011. évi CXX. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról
● 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
● 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet a Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól
● 45/2014. (II.26.) kormányrendelet a Fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
● Az Európai Parlament és Tanács (EU) 2016/679. rendelete (2016.04.27.) a természetes személyek személyes adatainak kezeléséről és védelméről, továbbá ezen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet, azaz az általános adatvédelmi rendelet hatályon kívül helyezéséről
● Az Európai Parlament és Tanács (EU) 2018/302. rendelete (2018.02.28.) a belső piacon belül a Fogyasztó állampolgársága, lakó/letelepedési helye alapján való indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394. rendelete, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról
●A polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény

1.2 Szerzői jogok

Weboldalunk szerzői műnek minősül a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1. § (1) bekezdése értelmében, szerzői jogi védelem alatt áll minden egyes része. Tilos a weboldalunkon található képek, szövegek, szoftveres, illetve grafikai programok engedély nélküli használata, továbbá a weboldalunkat módosító, kártékony alkalmazások használata, ugyanezen törvény 16. § (1) bekezdése szerint. Felhívjuk figyelmét, hogy weboldalunkról, valamint adatbázisunkból történő anyagok, képek, videók, szövegek átvételére kizárólag a jogtulajdonos (Mosonyi Máté Gergő E.V.) írásos hozzájárulása esetén van lehetőség, forrásmegjelölés feltüntetése mellett.

1.3 Árak

Az áraink forintban értendők, az áraink áfát nem tartalmaznak. A vállalkozás mely működteti az oldalt és termékeket kínál eladásra alanyi adómentes adózási formába tartozik. Minden tőlünk telhetőt megteszünk annak érdekében, hogy internetes áruházunk árai pontosak legyenek, ha azonban ennek ellenére hibás árak jelennének meg, nem vagyunk kötelesek az árut a hibás áron értékesíteni. Ilyen esetben a terméket felkínálhatjuk Önnek a helyes áron, így az Ön döntése értelmében vagy megrendeli a helyes áron a terméket vagy következmények nélkül elállhat a vásárlástól.

Eljárás hibás ár esetén:

Cégünk kizárja felelősségét a minden gondossága ellenére, továbbá az informatikai rendszer meghibásodásából eredő, nyilvánvalóan hibásan feltüntetett árért.

Nyilvánvalóan hibásan feltüntetett árnak minősül:

● 0 Ft
● Kedvezményt helytelenül feltüntető ár (pl.: Termék eredeti ára: 3.000 Ft, kedvezmény: 20%, kedvezményes ár: 500 Ft, hiszen ebben az esetben a helyes árnak 2.400 Ft-nak kellene lennie)

2. Webshop használata

Webshopunk a Felhasználó részére biztosítja a termékek bemutatását (termékek képpel, leírással, árral a weboldalon) és az online megrendelés opcióját.

Weboldalunkon Ön menürendszerben böngészhet. A termékeket kategóriánkként rendszerezve találja. Egy-egy kategória nevére kattintva megjelennek az abban szereplő termékek. A listaoldalról a termék részletes leírását a termék nevére kattintva találja. Webshopunkban kulcsszó alapján történő keresésre is van lehetőség.

Ha szeretne megvásárolni egy terméket, azt (amennyiben több darabot szeretne, a darabszám beállításával, ezt követően) a kosár gombra történő kattintással teheti meg. A kosárban lévő termékeket a Kosár fül megnyomásával nézheti meg és ellenőrizheti. Itt lehetősége van módosítani a mennyiségeken vagy törölni termékeket. A Kosárban lehetőség van a termékek eltávolítására is.

Ha kiválasztotta, mely termékeket szeretné megrendelni, a Megrendelés gombra történő kattintással, a megrendelési oldalra kerül. Amennyiben nincsen még regisztrációja, abban az esetben a regisztráció létrehozásával vagy regisztráció nélküli űrlap kitöltésével van lehetősége rendelése leadására.

A megrendelés folyamata során a Felhasználónak szükséges kiválasztani az általa preferált fizetési és szállítási módot. Közvetlenül a rendelés jóváhagyása előtt a Felhasználó a Megrendelés összesítése oldalon ellenőrizheti az adatok helyességét, a megrendelni kívánt termékeket és mennyiségüket.

3. Megrendelés, fizetés, szállítás

3.1 Regisztráció

Új regisztráció létrehozása:

Ha nincs érvényes Larus bracelets regisztrációja, akkor a regisztrációs űrlap kitöltésével és a regisztrálok fül kipipálásával tud létrehozni fiókot.

A belépési adatok biztonsága a Felhasználó felelőssége, ő felelős adatai frissítéséért, köteles Cégünknek tudomására hozni, ha adataival harmadik fél visszaélt. Ha elfelejtette a jelszót, kattintson az „Elfelejtett jelszó” lehetőségre, ezt követően küldünk egy hivatkozást a Felhasználó regisztrált e-mail címére, melyre kattintva új jelszó hozható létre.

Megrendelés regisztráció nélkül:

Egyszer használatos bejelentkezési mód. Ha megrendeléséhez tartozó bejelentkezést csak az adott vásárláshoz, egyszer használná, akkor az űrlap kitöltése után jelölje be a megrendelés regisztráció nélkül opciót. A regisztráció nélküli bejelentkezésnél nem kell jelszót megadni, ebben tér el a normál regisztrációs folyamattól.

3.2 Szállítási cím, számlázási cím

A csomag címzése a felhasználó fiók létrehozásakor megadott szállítási címre történik. A megrendelést igazoló számla alapesetben a szállítási cím adatok alapján kerül kiállításra. Eltérő számlázási adatok esetén a Számlázási adatok mezők kitöltése szükséges. Megjegyzés mező: a rendeléssel kapcsolatos megjegyzésekhez használja a Megjegyzés mezőt (pl: kérem délután kézbesítsék a csomagot.) A kiszállítással kapcsolatos megjegyzéseket továbbítjuk a GLS Csomagküldő Szolgálatnak tájékoztatásul, akik lehetőségeikhez képest igyekeznek kiszállításkor a Vevő tájékoztatását figyelembe venni, azonban ez garanciát nem jelent a pontos kézbesítési időpontot illetően.

3.3 Fizetés

Utánvét: A fizetés történhet készpénzben közvetlenül a csomag átvételekor, melyet a csomag kézbesítését végző futárnak szükséges átadni. Ebben az esetben megrendelés után átadjuk a futárszolgálat részére a küldeményt, amit az Ön által megadott címre kiszállítanak.

BANKKÁRTYÁS FIZETÉS BARIONON KERESZTÜL: Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.

A Barion elektronikus fizetéseket lebonyolító szolgáltatás, amivel kényelmesen és biztonságosan tudsz bankkártyával vagy Barion egyenlegedről fizetni webáruházakban, mobilalkalmazásokban. A bankkártyás fizetéshez nem kötelező a barionos regisztráció, elég megadni bankkártyád számát, a lejárati dátumot és a hátoldalon található 3 számjegyű CVC kódot, valamint egy működő e-mail címet. A fizetéshez használhatod: Mastercard vagy Maestro, Visa vagy Electron, illetve országonként eltérő módon Amex vagy Diners/Discover bankkártyádat. Ha egy webshopban a fizetési lehetőségek közül a Bariont választod a biztonságos Barion fizetési oldalra jutsz. Ezután ellenőrizd le a vásárlás részleteit (pl. hogy milyen termékeket, szolgáltatásokat fogsz megvásárolni, rendben van-e az ár), ha mindent rendben találsz, mehet a fizetés. Amennyiben fizetés közben „A megadott kártyát a rendszer visszautasította” hibaüzenetet kapsz, abban az esetben a tranzakciót a bankkártyarendszer visszautasítja valamilyen indok miatt. Ilyenkor elsősorban nézd át a beírt adatokat, tehát, hogy a kártya száma, lejárati dátuma és CVC kódja stimmel-e. Amennyiben nem találtál bennük hibát, abban az esetben a saját kártyakibocsátó bankod tudja neked megmondani az elutasítás okát.

BANKKÁRTYÁS FIZETÉS STRIPE-ON KERESZTÜL: Az online bankkártyás fizetések a Stripe elektronikus fizetéseket lebonyolító rendszerén keresztül valósulnak meg. A Stripe egy technológiai vállalat, amely gazdasági infrastruktúrát épít az internet számára. Segítségével minden méretű vállalkozás – az újonnan induló vállalkozásoktól az állami vállalatokig – fizetéseket fogadhatnak el, és online irányíthatják vállalkozásaikat. További információk a Stripe-ról (angol nyelvű oldal): stripe.com Stripe adatvédelem, nyilatkozatok, szabályzatok A Stripe online fizetési rendszere az alábbi bankkártyákkal és digitális pénztárcával történő fizetést teszi lehetővé (magyar vonatkozású lista): MasterCard VISA American Express Apple Pay Google Pay

A vételár teljes kiegyenlítéséig az áru Eladó tulajdonában marad. Amennyiben Vevő a fizetési határidőig nem egyenlíti ki a vételárat, úgy az Eladó jogosult elállni a szerződéstől.

3.4 Szállítás

A webáruházunk csomag szállítását a GLS hungary kft. végzi, Budapest egyes kerületeire pedig saját futárszolgálatunk is végez kiszállítást.

GLS: Online bankkártyás fizetés esetén 990 Ft, utánvétes fizetés esetén 1290 Ft a szállítási díj. Szállítási idő 2-3 munkanap. Saját Futár Budapest adott kerületein belül: Online bankkártyás fizetés esetén 590 Ft, utánvétes fizetés esetén 690 Ft a szállítási költség. Szállítási idő 1-2 munkanap. 

Saját futárunk ezekbe a Budapesti kerületekbe szállít: XI, XXII, valamint Budaörs

Ha a vásárlás végösszege eléri a 12 000 Ft-os értékhatárt a szállítási díjat elengedjük számodra.

12 000 Ft-ot meghaladó vásárlás esetén a szállítás ingyenes (Budapesten belül az előbbiekben felsorolt kerületekbe saját futárunk szállítja az ingyenes szállítási díjas csomagokat).

A Vevőnek kell gondoskodnia arról, hogy olyan szállítási címet adjon meg, ahol biztosított a küldemény munkaidőben (munkanapokon 8-17 óra között) történő átvétele. Az átvételre Vevő, illetve a Vevő által megadott szállítási címen tartózkodó egyéb személy jogosult. A küldemény sértetlenségéért a felelősség a küldemény kézbesítésétől kezdve átszáll Vevőre, ezért Vevő kötelessége kézbesítéskor a küldeményt megvizsgálni és amennyiben azon külsérelmi nyomokat talál, úgy az alábbiak szerint járhat el:

a) megtagadni az átvételt

b) jegyzőkönyvet felvetetni a sérülésről a kézbesítő futárral, annak egy példányát megtartani. Vevő bármilyen sérülést köteles Eladónak haladéktalanul írásban, vagy telefonon jelenteni.

Cégünk visszatarthatja a csomag átadását, amíg meggyőződünk a termék vételárának sikeres kifizetésének megtörténtéről online fizetés esetén. Ha a termék árát nem egyenlítette ki teljes mértékben, Cégünk felhívja a Fogyasztó figyelmét a vételár kiegészítésére.

3.5 Adatbeviteli hibák javítása és felelősség az adatok valóságáért

A megrendelés folyamata során, a rendelés megerősítése előtt adott a lehetőség az Ön által megadott adatok módosítására, javítására. Az Ön által megadott adatok pontosságáért Ön felelős. Ezen adatok alapján állítjuk ki a számlát, a szállítási címként megjelölt címre kézbesítjük a terméke(ke)t. Rendelése leadásával Ön tudomásul veszi, hogy Cégünk jogosult az Ön által hibásan megadott adatokból eredő károk, költségek az Ön részére történő áthárítására. Cégünk a hibás adatbevitel miatt való teljesítésért kizárja felelősségét. Az elírt e-mail cím vagy postafiókja telítettsége következtében a visszaigazolás kézbesíthetetlennek minősül, ezáltal a szerződés megvalósulását (meg)akadályozhatja.

3.6 Rendelés véglegesítése

Ha mindent rendben talál, a „Megrendelés elküldése” gombra kattintva véglegesítheti rendelését, és vele együtt elfogadja az Általános Szerződési Feltételeinket. A rendelés sikerességéről weboldalunkon és e-mailben is visszaigazolást kap. Abban az esetben, ha a visszaigazoló e-mailben veszi észre, hogy hibás adatot adott meg, kérjük, haladéktalanul, 24 órán belül jelezze felénk.

4. Elállás a vásárlástól

A Fogyasztót a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § alapján indokolás nélküli elállási jog illet meg. A Fogyasztó gyakorolhatja elállási jogát a termék adásvételére irányuló szerződés esetén a termék átvételének napjától számított 30 napos határidőn belül.

4.1 Fogyasztói elállási nyilatkozat érvényessége

Határidőben érvényesítettnek tekintjük az elállási jogot, amennyiben a Fogyasztó nyilatkozatát határidőn (30 napon) belül elküldi részünkre. A Fogyasztót terheli a bizonyítás, miszerint elállási jogát e rendelkezéssel összhangban gyakorolta. Cégünk a Fogyasztó elállási nyilatkozatának beérkezése után elektronikusan visszaigazolja a Fogyasztó számára az elállási jog gyakorlásának tényét, illetve tudomásul vételét.

4.2 Cégünk visszatérítési kötelezettsége

Ha a Fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. § alapján eláll a szerződéstől, Cégünk az elállásról történő tudomásszerzéstől számított 15 napon belül visszatéríti a Fogyasztó által megfizetett teljes összeget, a teljesítéssel összefüggő költségeket is beleértve, mint a szállítási díj. Kérjük, vegye figyelembe, hogy ezen rendelkezés nem vonatkozik a szokásos, kevésbé költséges szállítási módtól eltérő szállítási mód választásával okozott többletköltségekre.

4.3 Cégünk visszatérítési kötelezettségének módja

A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. § alapján történő elállás/felmondás esetén Cégünk a Fogyasztónak visszajáró összeget a Fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyezően téríti vissza. A Fogyasztó jóváhagyása esetén Cégünk a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, azonban a Fogyasztót ebből adódó többletdíj nem terhelheti. A Fogyasztó által hibásan megadott bankszámlaszám vagy postacím miatti késedelem folytán Cégünket nem terheli felelősség.

4.4 Többletköltségek

Ha a Fogyasztó a szokásos, kevésbé költséges szállítási módtól eltérő szállítási módot választ, Cégünk nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltséget. Ilyenkor visszatérítési kötelezettségünk a feltüntetett általános szállítási díjtételek erejéig áll fenn.

4.5 Visszatartási jog

Cégünk visszatarthatja a Fogyasztónak visszajáró összeget, amíg a Fogyasztó vissza nem küldte a terméket vagy egyértelműen nem igazolta, hogy visszaküldte. Utánvéttel, illetve portósan feladott csomagokat nem fogadunk el.

4.6 Fogyasztó kötelezettségei elállása/felmondása esetén

A terméket Vevő köteles haladéktalanul és hiánytalanul az Eladónak visszajuttatni. A haladéktalan és hiánytalan visszajuttatás kapcsán vevő vállalja, hogy legkésőbb az elállási nyilatkozat megtételét követő munkanapon a terméket Eladónak visszajuttatja, vagy mindent megtesz a termék visszajuttatása érdekében, így például a terméket küldeményként feladja. A vevőnek felróható késedelem esetében a Ptk. általános kártérítési felelősségre vonatkozó szabályai szerint kell eljárni. A termék visszaküldésének költsége a Fogyasztót terheli. A terméket Cégünk címére szükséges visszaküldeni. Utánvéttel, illetve portósan feladott csomagokat nem fogadunk el. Az Eladó a visszatérítendő összegből jogosult a termék nem rendeltetésszerű használatából eredő károk és a nem megfelelő kezelésből adódó értékcsökkenés megtérítésére megfelelő összeget kártérítésként visszatartani.

5. Termékszavatosság, Jótállás, Garancia

5.1 Termékszavatosság

A termék kézhezvételét követően Önnek kötelessége a hiba felfedezését haladéktalanul, legkésőbb egy 2 hónapon belül jeleznie felénk.
Ön a következő kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az Ön által választott lehetőség teljesítése lehetetlen vagy Cégünk számára aránytalan többletköltséggel járna. Ha kijavítást vagy kicserélést nem kért vagy nem kérhette, abban az esetben elállhat a vásárlástól és visszaszolgáltatjuk a termék árát.

A termék hibás, ha a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek nem felel meg vagy ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. Termékszavatossági kifogás esetén a termék az Eladóhoz történő visszajuttatásának költsége az Eladót terheli.

5.2 Jótállás

A Larus Bracelets a jogszabály által előírt időtartam helyet 1 év garanciát vállal termékeire. A jótállás időtartama 1 év, e határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási határidő a fogyasztási cikk Fogyasztó részére történő átadása vagy az üzembe helyezés (amennyiben Cégünk végzi) napjával kezdődik A jótállási jogokat a termék tulajdonosa érvényesítheti. A jótállási igény a larus-shop.hu által kiállított számla másolatának bemutatásával érvényesíthető.

A jótállás időtartama a termék árától függően sávos lett:

• 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év
• 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év
• 250 000 forint eladási ár felett három év.

Garanciális kifogás esetén a termék az Eladóhoz történő visszajuttatásának költsége a Vevőt terheli. A terméket Vevő köteles haladéktalanul és hiánytalanul az Eladónak visszaküldeni. Garanciális kifogás esetén a terméket a vállalkozás címére kell postai úton elküldenie. Utánvéttel, illetve portósan feladott csomagokat nem fogadunk el.

Jótállási igény nem érvényesíthető:

a.) Nem rendeltetésszerű használat
b.) Szakszerűtlen ápolás
c.) Szakszerűtlen tisztítás
d.) Felfedezett hiba (rejtett anyag, vagy gyártási) nem azonnali jelzése
e.) Sérülés, vagy erőszakos külső behatás, rongálás
f.) Házilagos javítás

6. Visszaküldés

Amennyiben Vevő a terméket Eladónak visszaküldi, az alábbiak szerint kell eljárnia: A fogyasztási cikk szállításra alkalmas csomagolásáról Vevő köteles gondoskodni, a nem megfelelő csomagolásból eredő, a szállítás során bekövetkező károkért az Eladó felelősséget nem vállal. A termék visszaszállítási költsége, minden esetben a Vevőt terheli. Minden esetben mellékelni kell a számla másolatát, vagy a jótállási jegyet. Utánvéttel, illetve portósan feladott csomagokat nem fogadunk el.

A terméke(ke)t a vállalkozás címére szíveskedjék visszaküldeni:

Cégnév: Mosonyi István Tibor E.V.
Cím: 1119 Budapest, Hadak útja 34.

7. Tulajdonjog fenntartása

A termék Eladó tulajdonában marad mindaddig, amíg Vevő az összes (fő és mellékes) fizetési kötelezettségének nem tesz teljes mértékben eleget. Ez idő alatt Vevő nem engedheti át a terméket harmadik félnek és nem veszélyeztetheti más módon Eladó tulajdonát.

8. Adatvédelem

Bizonyos információk, adatok elengedhetetlenek a rendelés felvételéhez, a vásárlás teljesítéséhez, a számlakiállításhoz, a garanciához, jótállási szerződéshez. Nélkülük a rendelés visszavonható és érvénytelennek minősül. A honlap használatával a Vevő teljes körű felelősséget vállal azért, hogy a megadott adatok hitelesek és a valóságnak megfelelnek. A Vevő által megadott adatokhoz állandó hozzáférhetőségi és helyreigazítási joga van, az aktuális európai és nemzeti törvénynek megfelelően. Eladó nem adja át harmadik fél részére a személyes adatokat, kivételt képez, amikor a harmadik fél Eladó szerződéses alvállalkozója, (pl. futárszolgálat) és a Vevővel kötött vásárlási szerződés teljesítéséhez elengedhetetlen, továbbá amennyiben ezt törvény vagy a hatóság kötelezővé teszi.

9. Panaszügyintézés és jogérvényesítési lehetőségek

A Fogyasztó a terméket, illetőleg Cégünk tevékenységét illető kifogásait a következő elérhetőségeinken juttathatja el hozzánk:

● E-mail cím: [email protected]
● Telefonszám: +36 20 352 3018

A Fogyasztó elsősorban írásban, egyes esetekben azonban szóban is közölheti Cégünkkel panaszát. A panasz vonatkozhat a Cégünk részéről eljáró személy viselkedésére, munkájára, esetleg mulasztására, mely a termék forgalmazásával, értékesítésével közvetlen kapcsolatban áll.

A szóbeli panaszt Cégünk haladéktalanul kivizsgálja és lehetőség szerint megoldja. Amennyiben a Fogyasztó nem ért egyet a panasz kezelésével vagy a panasz haladéktalan kivizsgálása nem lehetséges, Cégünk a panaszról és azzal kapcsolatos álláspontjáról jegyzőkönyvet vesz fel, melynek másolati példányát eljuttatja a Fogyasztó részére (személyes jelenlét esetén helyben átadja). E-mailen érkezett panasz esetében 30 napon belül a válasszal együtt megküldi a Fogyasztó részére. Az írásbeli panaszt Cégünk a beérkezéstől számított 30 napon belül írásban megválaszolja. A panasz elutasítása esetén Cégünk álláspontját köteles megindokolni. Cégünk köteles a panaszt egyedi azonosítószámmal ellátni – telefonon, illetve egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás útján közölt szóbeli panasz esetén.

Tartalmaznia kell a panaszról felvett jegyzőkönyvnek:

● Panasz eljuttatásának helyét, módját, idejét
● Fogyasztó nevét, lakcímét, elérhetőségét
● Fogyasztói panasz részletes leírását, továbbá a dokumentumok, iratok, bizonyítékok jegyzékét
● Cégünk nyilatkozatát a Fogyasztói panaszt érintő álláspontjáról, ha annak haladéktalan kivizsgálása megoldható
● Jegyzőkönyv felvételének helyét és idejét
● Jegyzőkönyvet felvevő személy- és a Fogyasztó aláírását – ez utóbbit abban az esetben, amennyiben személyes jelenléttel történik a szóbeli panasz közlése
● A panasz egyedi azonosítószámát – telefonon, illetve egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás útján közölt szóbeli panasz esetén

Cégünk a panaszról felvett jegyzőkönyvet és válaszunk másolati példányát 5 évig megőrzi, ellenőrző hatóság kérésére bemutatja.

Cégünk a Fogyasztót írásban tájékoztatja, amennyiben a panaszt elutasítja, hogy panaszával mely hatóság vagy Békéltető Testület eljárását kezdeményezheti. Tartalmazza a tájékoztatás az illetékes hatóság és a Fogyasztó lakóhelye/tartózkodási helye szerinti Békéltető Testület székhelyét, levelezési címét, elérhetőségeit (weboldal, e-mail, telefonszám), valamint Cégünk Fogyasztói jogvita rendezése céljából történő Békéltető Testületi eljárás igénybevételével kapcsolatos álláspontját.

10. Békéltető Testületi eljárás

Jogosult a lakóhelye/tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez fordulni, ha Fogyasztói panaszát elutasítjuk. Az eljárás megindításának feltétele, hogy a Fogyasztó Cégünkkel közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését.

A Békéltető Testületi eljárásban Cégünket együttműködési kötelezettség terheli. Ez alapján Cégünk köteles a Békéltető Testület felhívására válasziratot megküldeni, valamint a Békéltető Testület előtti meghallgatáson megjelenni és egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani.

Ha Cégünk székhelye/telephelye a területileg illetékes Békéltető Testületet működtető kamara szerinti megyén kívül található, Cégünk együttműködési kötelezettsége a Fogyasztói igény megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.
Amennyiben fenti együttműködési kötelezettségünknek nem teszünk eleget, a Fogyasztóvédelmi Hatóság hatáskörébe kerül az ügy, mely szerint a cégek jogsértő magatartásakor kötelező bírságkiszabás van érvényben, ettől eltekinteni nem lehet.

A Fogyasztó kérelmezheti a Békéltető Testületi eljárás megindítását. A kérelmet írásban (levél, fax, távirat útján, illetve a Békéltető Testület weboldalán, elektronikus formában), a Békéltető Testület elnökéhez szükséges eljuttatni.

Tartalmaznia kell a kérelemnek:

● Fogyasztó nevét, lakóhelyét/tartózkodási helyét, elérhetőségét
● Fogyasztói jogvitával érintett cég nevét, székhelyét/telephelyét
● Fogyasztó álláspontját és az azzal kapcsolatos bizonyítékokat, tényeket
● Fogyasztó nyilatkozatát, hogy megkísérelte a vitás ügy rendezését közvetlenül az érintett vállalkozással
● Fogyasztó nyilatkozatát, hogy más Békéltető Testületi eljárást nem kezdeményezett az ügyben, nem indított közvetítői eljárást, keresetlevelet nem adott be, fizetési meghagyás kibocsátására irányuló kérelmet nem terjesztett elő
● Testület döntésére irányuló indítványt
● Fogyasztó aláírását
● Amennyiben a Fogyasztó az illetékes Békéltető Testület helyett más testületi illetékességet kérelmezett, annak megjelölését

Mindenképpen csatolni szükséges a kérelemhez azon okiratot vagy másolatát, mely tartalmára bizonyítékként hivatkozik a Fogyasztó (a cég panaszt elutasító írásbeli nyilatkozatát, ha ez nem áll rendelkezésre, akkor a Fogyasztó által birtokolt írásos bizonyítékokat az egyeztetés megkísérléséről).

Amennyiben meghatalmazott jár el a panasz ügyében, a kérelemhez mellékelni szükséges a Fogyasztó által kiadott meghatalmazást.

10.1 A területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:

Baranya Megyei Békéltető Testület
Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
Telefonszám: 06-72 507-154
Fax: 06-72 507-152
E-mail cím: [email protected], [email protected]

Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszám: 06-76 501-500, 06-76 501-525, 06-76 501-523
Fax: 06-76 501-538
E-mail cím: [email protected], [email protected]
Honlap: www.bacsbekeltetes.hu

Békés Megyei Békéltető Testület
Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszám: 06-66 324-976
Fax: 06-66 324-976
E-mail cím: [email protected]

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszám:06-46 501-091, 06-46 501-870
Fax: 06-46 501-099
E-mail cím: [email protected]

Budapesti Békéltető Testület
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
Telefonszám: 06-1 488-2131
Fax: 06-1 488-2186
E-mail cím: [email protected]

Csongrád Megyei Békéltető Testület
Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszám: 06-62 554-250/118
Fax: 06-62 426-149
E-mail cím: [email protected]

Fejér Megyei Békéltető Testület
Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszám:06-22 510-310
Fax: 06-22 510-312
E-mail cím: [email protected]

Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszám: 06-96 520-217
Fax: 06-96 520-218
E-mail cím: [email protected]

Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszám: 06-52 500-710
Fax: 06-52 500-720
E-mail cím: [email protected]

Heves Megyei Békéltető Testület
Cím: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Telefonszám: 06-36 429-612
Fax: 06-36 323-615
E-mail cím: [email protected]

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. III. emelet 305-306.
Telefonszám: 06-56 510-621, 06-20 373-2570
Fax: 06-56 510-628
E-mail cím: [email protected]

Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszám: 06-34 513-027
Fax: 06-34 316-259
E-mail cím: [email protected]

Nógrád Megyei Békéltető Testület
Cím: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/A.
Telefonszám: 06-32 520-860
Fax: 06-32 520-862
E-mail cím: [email protected]

Pest Megyei Békéltető Testület
Cím: 1119 Budapest, Etele út 59-61. II. emelet 240.
Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf.: 81.
Telefonszám: 06-1 269-0703
Fax: 06-1 474-7921
E-mail cím: [email protected]

Somogy Megyei Békéltető Testület
Cím: 7400 Kaposvár, Anna u. 6.
Telefonszám: 06-82 501-026
Fax: 06-82 501-046
E-mail cím: [email protected]

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszám: 06-42 311-544
Fax: 06-42 311-750
E-mail cím: [email protected]

Tolna Megyei Békéltető Testület
Cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. III. emelet
Telefonszám: 06-74 411-661
Fax: 06-74 411-456
E-mail cím: [email protected]

Vas Megyei Békéltető Testület
Cím: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszám: 06-94 312-356
Fax: 06-94 316-936
E-mail cím: [email protected]

Veszprém Megyei Békéltető Testület
Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. földszint 116.
Telefonszám: 06-88 429-008
Fax: 06-88 412-150
E-mail cím: [email protected]

Zala Megyei Békéltető Testület
Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi u. 24.
Telefonszám: 06-92 550-513
Fax: 06-92 550-525
E-mail cím: [email protected]

Keresés